HTML

Zafifőz

"Úgy érezte, az egész élete álom, s néha elgondolkodott afelől, vajon kinek az álma lehet, és hogy az illető élvezi-e." D. A.

Szerzők

Címkék

Friss topikok

Archívum

Almás-mákos-szilvalekváros Andrew Bird

2013.03.18. 22:06 zaphodbb

Nem is tudom melyik volt előbb, hogy Andrew Bird ma este belépett az életembe, vagy hogy megtaláltam az eddigi legjobb mákos paleo süti receptjét. Lehet, hogy a kettő egyszerre történt, mindenesetre biztosan hatással voltak egymásra. Andrew Birdbe hirtelen szerelmes lettem, természetesen, a paleo sütit meg azon nyomban megsütöttem, mert mi mást csináljon az ember lánya este kilenckor, mikor ezer más dolga lenne.

A receptet átalakítottam, mindegyiket átalakítom. Elsőre általában elrontom, aztán rájövök, hogy hallgatni kell a kis megérzéseimre, és mégiscsak úgy lesz az jó, ahogy én kitalálom. Egyrészt. Másrészt költségkímélő módon és lehetőleg húsmentesen készítem el a kajákat. Mert nekem az úgy jó. A gyerekeim nem eszik meg, így legtöbbször túl sok marad, de ennek Gida legalább örül. 

Közben hallgassatok ti is Andrew Birdöt:

Elmira paleo konyhája az egyik kincsesbánya, ahonnan érdemes receptet nézni - nanáhogy, szakácskönyve is van meg minden -, ám mivel nekem adottak voltak a lehetőségeim, hogy mi van itthon és almásra vágytam, ezért az eredeti recept így került megsütésre (hej, de szép magyar mondat lett ez):

  • 50 dkg darált mák
  • 1 kk. étkezési szódabikarbóna
  • fél zacskó mazsola
  • 2 ek. édesítő (most épp folyékony édesítő volt itthon)
  • 4 tojás
  • 1 pohár víz
  • 3 ek almapüré vagy 2 reszelt alma
  • 4-5 ek cukor nélküli szilvalekvár

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Mindent összekeverünk nemes egyszerűséggel, mint egyszeri ember az egyszeregyet. Ne legyen folyós, de száraz sem, jól keverhető, sűrű, krémes legyen, olyan kevert tészta állagú. A tepsibe - ami nálam nem tudom mekkora, a kisebbiket használom - sütőpapíron egyenletesen eloszlatjuk és kb. félóra alatt megsütjük.

Tűpróba ezeknél a sütiknél tökfelesleges, én meg szoktam nyomkodni és amikor már nem annyira "szuszog", akkor jó. Hozzáteszem, hogy ez az első sütésem, amikor nem maradt a fél süti a tepsiben. Javaslom fele adag készítését, ha nektek nincs ember más, csak ti, akik eszitek. Én ennek az adagnak a felét szépen átszállítom holnap reggel az éhes férfinépnek.

Fotót nem teszek róla, mert szerintem ezek a mákos paleo sütik úgy néznek ki, mint egy kupac föld, ámdeviszontellenben legalább finomak. :)

2 komment

Címkék: alma süti mák szilvalekvár paleo

A bejegyzés trackback címe:

https://probazbb.blog.hu/api/trackback/id/tr525144303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borimazsola 2013.03.30. 12:44:04

nagyon tetszik az a macis amikor az van a macira írva, hogy BOLDOG SZÜLINAPOT.

zaphodbb · http://gyermekszoba.blog.hu 2013.03.31. 23:18:55

örülök, hogy neked is tetszik, Kriszti csinálta nekem:)
süti beállítások módosítása