HTML

Zafifőz

"Úgy érezte, az egész élete álom, s néha elgondolkodott afelől, vajon kinek az álma lehet, és hogy az illető élvezi-e." D. A.

Szerzők

Címkék

Friss topikok

Archívum

Szülinapra: narancsos-csokis-mandulatorta

2013.03.22. 10:11 zaphodbb

Szülinapi hét van, a világ két legcukibb kolléganőjének, Évinek tegnap, Barbinak ma, nekem meg holnap van a szülinapunk. Természetesen mindhárman 25 évesek vagyunk. Barbi tényleg. Évi és én már pár éve és még pár évig.

Ennek apropóján tortát rendeltek a kiadóban, hogy nehogymár ne legyen megünnepelve. Ha pedig sütés, akkor kapható vagyok, úgyhogy a mindenki kedvence narancsos-csokis-mandulatortát készítettem el tegnap este, Orsika hathatós segítségével, aki remekül tud csokit olvasztani és narancshéjat reszelni.

Azért esett erre a tortára a választás, mert egyrészt nincs benne liszt és rendkívül egyszerű recept, másrészt amikor nagy ritkán ráveszem magam, hogy ezt a tortát csak úgy, hétköznap is megsüssem, akkor rajongva gyűlnek körül úgy családilag, mint barátilag. Márpedig a szülinapomon minimum rajongást szeretnék.

Időközben Andrew Bird iránti lelkesedésem örökszerelemmé nőtte ki magát, úgyhogy a saját szülinapi ajándékom magamnak ez a szám, amit loopolva hallgatok két napja. A recepthez és az ünnephez is pont illik.

A csokitorta recept tehát:

  • 25 dkg darált mandula
  • 20 dkg étcsoki (50%-os is jó, én 70%-os narancsos csokit szeretek hozzá rakni)
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg nádcukor
  • 6 tojás
  • 1 ek. keményítő
  • 1 narancs héja reszelve
  • (én belefacsarom a narancsot is és teszek hozzá még 2 ek. mandulalisztet)

Finomra darálom a mandulát, megolvasztom víz fölött a vajat a csokival, majd mindent összekeverek. 180 fokra előmelegített sütőbe be, félóra és kész is. Ööö, leírhattam volna cizelláltabban, de tényleg ennyire egyszerű. Persze lehet fokozni az élményt, megkenni még csokikrémmel (paleossal persze, ami banánból, kókusztejből és kakaóból áll), bele lehet lekvárt aplikálni, de én mindig sikert aratok vele enélkül is. Bár, most vettem észre, hogy 6 tojás helyett négyet sikerült csak tegnap beletenni a nagy sietség közepette, úgyhogy délután lehet, hogy nem tortaszeleteket vágunk, hanem kiskanalat osztunk egymás között. :D

Ilyesmi lesz belőle, lapos, de nagyon finom, tömör torta.

csokitorta.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: torta csoki paleo lisztmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://probazbb.blog.hu/api/trackback/id/tr225162145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása