HTML

Zafifőz

"Úgy érezte, az egész élete álom, s néha elgondolkodott afelől, vajon kinek az álma lehet, és hogy az illető élvezi-e." D. A.

Szerzők

Címkék

Friss topikok

Archívum

Faék lenzsemle

2013.03.20. 09:51 zaphodbb

Egyszerű, mint a faék, 20 perc alatt megvan és máris ehetjük a lenzsemlét. Azért zseniális, mert este 11-kor jutott eszembe, hogy másnapra nincs az ebédemen és gyümölcseimen kívül kajám, és ott fenn a hegy tetején, ahol dolgozom, a madárse, nemhogy bolt a közelben. Az élet a munkahelyemtől odaát van. Úgyhogy hirtelen kisütöttem ebből a kis lenzsemléből hatot és másnap legalább nem haltam éhen. Az élet apró örömei.

Közben a most nagykedvenc Shadam podcastet hallgattam a kultbologon, éjjeli munkához tökéletes. Ilyen fasza dubstep zenék vannak benne:

A lényeg azonban a zsemle, ami lenmaglisztből készül, de ha az nincs otthon - mert azért valljuk be, ritkán ránt elő az ember a spájzból egy kis lenmaglisztet, bár pont én igen -, akkor az őrölt lenmag is pompás bele,  csak abból számoljunk rá még egy evőkanállal minimum.

4 lenzsemléhez:

  • 2 tojás
  • 2 ek. lenmagliszt
  • 1 kk szódabikarbóna
  • kis só, kis édesítő, ízlés kérdése

Összekeveredkavarod alaposan, olyan nyúlós masszának kell lennie, hogy ne folyjon szét a tepsiben, hanem egy kupacban megálljon. Evőkanálnyi halmokat raksz a sütőpapírra, 180 fokra be, 15 percig süt. Én a tetejét megszórtam szezámmaggal is, mert szeretem. De tulajdonképpen bármilyen mag belekeverhető, legközelebb szerintem napraforgómaggal kipróbálom. Esetleg tökmaggal. Vagy mindkettővel. Nagyon helyes kis barna zsemlék lesznek belőle, amiket aztán lehet jól megpakolni.

Szólj hozzá!

Címkék: zsemle lenmag lenmagliszt paleopékáru lenzsemle

A bejegyzés trackback címe:

https://probazbb.blog.hu/api/trackback/id/tr195149706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása